Hotelul, biroul și cabinetul medical: știi ce au toate acestea în comun? Faptul că dispun de o recepție. De o zonă de lobby care reprezintă primul nostru contact cu spațiul – credem sau nu, o recepție contează chiar mai mult decât un logo. Nimeni nu se va simți în siguranță într-un cabinet medical care are o recepție dezorganizată sau murdară; niciun client nu se va simți respectat dacă, în timp ce așteaptă în recepția ta, trebuie să stea în picioare. Pentru că scaunele sunt atât de inconfortabile.
Ni se pare uneori că recepția „trebuie lăsată la sfârșit”, la fel ca holul de acasă. Dar degeaba faci o amenajare reușită în dormitor (sau în cabinet / birou, în cazul de față), dacă, atunci când vin în vizită, oameni sunt impactați prima oară de o amenajare negândită. Și, cum ne place să credem, prima impresie chiar contează. Și rămâne, de cele mai multe ori, și ultima.
In ce consta amenajarea receptiei/lobby-ului?
Amenajarea receptiei / lobby-ului se orientează după aceleași principii ca amenajarea oricărui spațiu:
- ne întâlnim și discutăm: despre concept, despre brandul tău, despre viziunea pe care o ai asupra designului. Despre cum vrei să se simtă cei care îți trec pragul în recepția ta;
- planificarea spațiului: atât estetic, cât și funcțional și organizatoric;
- proiectarea: etapa în care vei vedea cum va arăta recepția ta și vom decide împreună dacă răspunde nevoilor brandului;
- și, în final, punerea în practică a proiectului. Etapa după care, în sfârșit, cei care îți trec pragul se vor simți cu adevărat bine-primiți.
Amenajare receptiei in functie de tipul cladirii
Într-o clădire de birouri nu vom face, prin design, referire la…dansuri. Sau la fotbal. Sau la orice altceva. Cum nici într-un cabinet stomatologic n-am face-o. Fiecare clădire are sensul ei, pe care noi îl redăm prin design. Sens pe care ceilalți îl cunosc încă din recepție:
Amenajare receptie/lobby hotel sau pensiune
La hotel înseamnă acasă. Chiar dacă pentru trei zile sau o săptămână. Și, inclusiv în acest „acasă” trebuie să te simți bine încă din primele secunde. Când pășești pe o podea curată, culorile îți zâmbesc, iar pereții nu par să te „strângă” sau să te sufoce. Amenajarea unei recepții de hotel / pensiune îți va asigura continuitatea celor care îți trec pragul, motiv pentru care este o etapa pe care nu ai voie să o neglijezi.
Amenajarea receptiei se face în funcție de tabloul de design interior general al spațiului, urmărind aceeași viziune; întreaga amenajare stă sub semnul ospitalității. Designul trebuie să-i facă pe oameni să se simtă bine-primiți. Exact ca acasă.
Amenajare receptie cladire de birouri/sediu
Poate părea ironic, însă la birou nu contează doar…biroul. Te-ai întrebat vreodată cum se simt clienții tăi cât te așteaptă să ieși din întâlnire? Stau comod, se simt bine? Sau dimpotrivă – scaunele sunt inconfortabile, alunecă pe podea, iar aerul condiționat e dat mult prea tare? Aceste aspecte nu sunt doar detalii – ele nu se trec cu vederea și ajung, mai apoi, să fie povestite și altora.
În amenajarea unei receptii pentru cladire de birouri / sediu avem în vedere o fuziune între estetic și funcțional: vrem ca un client să se simtă bine-primit, însă vrem să aratăm și că suntem experți în ceea ce facem. Culorile sunt alese înțelept, la fel ca mobilierul, pardoseala și decorațiunile. Chiar vrei să amplasezi un cactus imens lângă un scaun de așteptare?
Amenajare receptie cabinet medical
Asociem clinicile medicale cu sentimentul de frică și nesiguranță. Pășim în aceste spații anoste, albe, aproape rupte din filmele de groază și parcă ne așteptăm că ceva rău se va întâmpla. În realitate, designul nu oferă doar un aspect unitar. Ci și speranță. O amenajare reușită într-un cabinet medical te va face să mergi cu încredere să-ți ridici analizele. Parcă mai puțin temător.
În amenajarea recepțiilor de cabinete medicale se ține cont atât de estetica desăvârșită, cât și de normele de igienă și funcționalitate pe care trebuie să le respectăm.
Amenajare receptie cabinet stomatologic
La fel ca o clinică / cabinet medical, un cabinet stomatologic nu este, poate, locul tău preferat din lume. Cu toate acestea, frica de dentist poate fi ameliorată cu ajutorul designului. Dacă în timp ce aștepți spațiul contribuie la relaxarea ta psihică – răsfoiești ceva interesant, stai comod pe canapea, ai parte de niște tablouri colorate care îți dau energie – atunci vei păși cu mai multă încredere în cabinetul propriu-zis. Designul ne primește înăuntru (sau nu). Ameliorează teama și ne oferă încredere. Prin culoare, formă, textură și decor, spațiul schimbă felul în care ne raportăm la el, iar o recepție asta decide: dacă facem sau nu o a doua programare.
Cele mai importante aspecte in amenajarea receptiei
Alegerea pardoselii pentru trafic intens
Într-o recepție pot trece sute de oameni zilnic. Adică zeci de mii de oameni lunar. De aceea o atenție sporită trebuie acordată pardoselii; aceasta trebuie să fie rezistentă la trafic intens. Iată câteva aspecte de care să ții cont:
- pentru recepțiile din spațiile medicale, e necesar ca pardoseala să respecte o serie de norme: să nu aibă rosturi, să fie antifungică și antibacteriană, să fie rezistentă la pete;
- este ideal să optezi pentru pardoseli cu absorbanță fonică ridicată și ușor de igienizat;
- pentru birouri, hoteluri și pensiuni, printre cele mai bune opțiuni de pardoseală se numără parchetul din lemn și piatra naturală;
- pentru spații medicale, gresia și PVC-ul reprezintă soluții potrivite traficului intens.
Alegerea mobilierului
Mobilierul din recepție trebuie ales astfel încât să fie din aceeași poveste cu amenajarea; funcționalitatea și esteticul trebuie să se îmbine armonios. Iată câteva tips & tricks de care să ții cont:
- alege o schemă de culori care să nu obosească, dar nici să plictisească;
- acordă atenție spațiilor de depozitare – nu trebuie să lipsească, însă nici să fie foarte vizibile publicului;
- asigură că nu alegi piese atât de masive încât să pară că pui o „barieră” între tine și cei care îți trec pragul;
- asigură că alegi mobilier ușor de curățat;
- nu uita de oglinzi, măsuțe pentru reviste și cuier.
Alegerea canapelelor si fotoliilor
Când vorbim de canapeaua și fotoliile din recepție, acestea stau sub umbrela unui singur cuvânt: confort. Într-o recepție poți sta și 10 minute, dar și o oră întreagă sau mai mult – și nu e plăcut să nu stai confortabil. Pentru că deja ți se creează o impresie proastă referitoare la acele servicii, nu?
Canapelele și fotoliile alese trebuie să fie cât mai confortabile și suficient de spațioase, fără să fie așezate „în cale” – e important să se păstreze fluidizarea traficului. De asemenea, materialele contează extrem de mult: ferește-te de materialele care țin captiv praful, dar și de culorile care îl scot în evidență.
De ce sa alegi un designer de interior pentru amenajarea receptiei?
„Dar nu pot amenaja eu singur?” Ei bine, poți. Dar ești sigur că vrei?
Iată câteva dintre motivele pentru care să apelezi la un designer de interior pentru amenajarea recepției e cel mai bun cadou pe care i-l poți face spațiului tău:
- economisești timp: pentru că ne ocupăm de tot și scapi de alergătura după mobilier, decorațiuni etc;
- economisești bani: pentru că un designer de interior obține un preț mult mai bun de la furnizori;
- ai parte de o amenajare ancorată atât în estetic, cât și în funcționalitate maximă: fără jumătăți de măsură;
- un designer de interior are experiență și expertiză; de exemplu, dacă vrei să îți amenajezi singur recepția cabinetului medical, vei avea de citit toate reglementările UE cu privire la designul acestor spații – un designer de interior te scutește de asta;
- ai parte de o amenajare unitară, care va duce la îmbunătățirea felului în care e privit biroul / clinica ta medicală. Și e plăcut să ai garanția că ți se va trece pragul și a doua, a treia…și a șasea oară.