Afacerile din domeniul Horeca, astăzi, au devenit o industrie destul de competitivă, astfel încât designul interior a devinit unul dintre aspectele importante la deschiderea de noi unități de cazare sau de food service. Cu toate acestea, un concept de design poate duce la succes sau din contra la eșec. Diferența o face conceptul care se aplică locației respective, studiind piața, amplasarea și potențialii clienți.
Deși clienții, în primul rând, pun mare accent pe servicii, confort și calitate, designul a devenit un factor stimulator care îi va convinge pe aceștea să se întoarcă din nou. Iar un client fidel înseamnă că v-ați îndeplinit scopul de o deveni o locație de încredere.
Iar ca să vă conging cât de important este conceptul într-o amenajare, aș vrea să vin cu câteva exemple concrete:
Poziționarea corectă
Primul lucru pe care un designer trebuie să îl înțeleagă este conceptul brandului în sine, cu toate particularitățile sale. De exemplu, dacă beneficiarul dorește să deschidă o locație Fast Food, unde totul trebuie să se miște rapid, atunci designul joacă cel mai mic rol (deși nu trebuie neglijat). În schimb, dacă vorbim de un local cu mîncare fine dining, în care totul este construit în jurul bucătarului-chef, designul interior ar trebui să reflecte povestea acestuia.
Când se dorește deschiderea unui spațiu atractiv, interiorul trebuie să-l surprindă pe client. Acest lucru se poate face cu ajutorul detaliilor – flori proapete în fiecare zi, prosoape, cuverturi, feșe de mese schimbate prin rotașie periodic etc.
Și nu în ultimul rând, conceptul ajută la poziționarea locației din punct de vedere al statului social. Orice restaurant sau hotel cu ”pretenții” trebuie să fie justificat față de clienții care intră aici.
Amplasarea
Pentru majoritatea locațiilor Horeca, amplasarea reprezintă unul dintre principalii factori de succes, astfel încât designerul trebuie să aplice acest și acets aspect la viitorul concept de design. De exemplu, dacă restauratul sau hotelul este aplasat în centrul istoric, și găzduiește și o clădire interbelică, poate în acest caz ar fi bine ca viitorul concept să fie inspirat din istoria, cultura și arta orașului. Iar acest aspect, cu siguranță, va deveni o atracție pentru turiștii străini.
Citește și despre Restaurantele cu terasă – o necesitate sau e un trend în domeniul Horeca?
Clienții
Înainte de a începe o afacere în domeniul Horeca trebuie să studiați care sunt potențialii clienți. Nu uitați că trebuei să targetați mai multe grupuri de clienți ca să aveți rulaj. De exemplu, planul dvs este să deschideți un restaurant a la carte destinat clienților premium, dar acești clienți vor veni aici seara. Atunci ar fi bine să gândiți ceva și pe timp de zi – meniuri de prânz pentru zona corporate sau serviciului de catering.
Toate aceste detalii trebuie luate în calcul pentru a crea un design reprezentativ. Și nu uitați: când începeți o colaborare cu un designer, este bine să aflați dacă are experiență similară cu nevoile dvs.
Meniul și oferta
Știm cu toții că bucătăria din restaurant are întotdeauna prioritate, de aceea primul cu cine veți iniția discuția va fi un specialist din domeniul ospilarier, care vă va îndruma cum să creați un spațiu funcțional și ergonomic în zona de preparare. Și doar după această etapă veți decide cu designerul asupra viitorului concept de design.
Aici este important ca designerul să-și înțeleagă rolul, să cunoască cum se proiectează corect un spațiu, ținând cont de toate zonele ocupate de bucătărie în timpul unui anumit proces de producție și să colaboreze cu bucătarul pentru a stabili toate detaliile despre viitorul concept și meniu.
De ce este atât de important acets aspect? Nu de puține ori s-au întâmplat situații în care designerul și bucătarul șef nu au discutat detalii înainte de a crea mobilierul personalizat și la deschiderea localului să identifice problemele – farfurii prea mici care nu încăpeau pe masă sau lipsa spațiului între mese pentru a pune o frapieră.
Abordare integrată
Desigur, deschiderea unui nou spațiu Horeca implică multă muncă și colaborarea a mai multor echipe, mulți beneficiari omit să se ghideze după un planning bine organizat și să prioritizeze foarte bine fiecare etapă. Chiar dacă designul de interior ocupă un rol important pentru viitoarea locație, aceasta nu poate fi pus în prim plan. Nu înainte ca să se stabilească foarte clar tipurile de servicii, prețurile, meniul (în cazul locațiilor Food Service), dar și caracteristicile personale ale spațiului, care pot fi reflectate în proiectul de amenajare. De exemplu, trebuie să țineți cont de faptul că pentru unele spații trebuie să gândiți un concept unitar pentru tot ce înseamnă interior, fațadă, curte sau terase.
Astfel, un designer care intră în sistemul ospilatier trebuie să fie conștient de ceea ce îl așteaptă și să se documenteze înainte de orice nouă experiență, pentru că în acest domneniu tehnologia avansează foarte rapid, iar noutățile trebuie să fie adaptate conform normelor în vigoare. Încă o dată voi pune accent pe colaborare, pe o colaborare transparentă între cei implicați în viitorul proiect.
Și nu în ultimul rând, creați un accent unic pentru locația dvs!
Aveți nevoie de un proiect HoReCa, ne puteți contacta aici.
Articol scris pentru revista HORECA Romania.
Sursa poze: Pinterest