Ce înseamnă design?

Designul este pretutindeni

Doar auzind cuvântul “design” te gândești la o mulțime de lucruri care te înconjoară: cum ar fi ultima piesă de mobilier cumpărată, haina purtată de tine acum sau laptopul de pe care citești acest articol. De accea căutarea definiției pentru design duce la lungi dezbateri. Există definiții generale, dar și specifice – ambele având dezavantaje. Fie că sunt prea generale pentru a avea o semnificație importantă sau din contra, exclud prea mult din sensul de bază.

O definiție care ar descrie desingnul a fost relatată de către Richard Seymour în timpul Consiliului de Design la Business Week 2012, și anume ”a face lucrurile mai bine pentru oameni” . Aceasta subliniază faptul că activitatea de design se concentrează mai întâi și în primul rând asupra comportamentului uman și al calității vieții, nu de factorii cum ar fi preferințele distribuitorului.

În același timp, o altă definiție reprezentativă ar fi focusarea pe produse și realizarea scenelor 3D, simulărilor sau vizualurilor grafice.

Designul poate fi privit ca o activitate care transpune o idee într-un plan pentru a fi utilizat, fie că este vorba de o mașină, clădire, un vizual sau un serviciu. Partea importantă este  – de a nu trece cu vederea   prima idee, care cu ajutorul abilităților designerilor poate ajunge la succes!

Oamenii de știință pot inventa tehnologii, producătorii pot materializala obiecte, inginerii pot crea  funcționalitatea și marketerii să vândă, însă singurului care poate combina toate astea este designerul. El poate transforma un concept în ceva atrăgător, comercial și care să aducă un plus valoare în viața oamenilor.

Designul este un instrument strategic folosit pentu a obține un avantaj pe piața companiilor care operează la un nivel internațional. Produsele și brandingul creat, promovarea acestora și premizele de afaceri sunt toate concepute în așa fel pentru a maximiza acceptarea de către beneficiar a bunurilor și serviciilor, care vor fi oferite clienților ulterior. Astfel, designerii trebuie să dețină aptitudini necesare pentru a crește gradul de profitabilitate și nevoia pe piață a produselor, spațiilor sau serviciilor.

Sursă poze: Unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *